המדריך לבדי וילונות

וילונות
עיצוב וילונות פרימוורה
עיצוב וילונות פרימוורה
תוכן עניינים

אם אתם מתלבטים אילו וילונות לקנות, כדאי שתתחילו בחיפוש אחר הבד הרצוי ותתקדמו משם לבחירת הווילון החדש שלכם. למה? כי הבד עושה את הווילונות ולא ההפך; כי וילונות איכותיים מיוצרים אך ורק מבדים איכותיים; וכי כדי לדעת מהם בדים איכותיים, צריך לדעת איך להבדיל בין סוגי הבד השונים. בגלל מגמת הייצור התעשייתי להמונים שהולכת וכובשת את עולם הווילונות, איבדנו לא רק את היכולת לזהות טיב ואיכות של בדים אלא גם את האומנות, המיומנות והקפדנות שנדרשות בתהליך הייצור של הווילונות האיכותיים.

אנחנו בפרימוורה, המותג המוביל בארץ לווילונות יוקרה, החלטנו להחזיר עטרה ליושנה ולעסוק לא רק בווילונות אלא גם – ובעיקר – לבדים ולכתוב את המדריך המקיף לבדי וילונות. מה במדריך? הכול – החל בסוגי בדים וכלה באיכות של בדים.

הווילונות של פרימוורה ניכרים לא רק בעבודת אומנות מחושבת ומוקפדת אלא גם בבדים משובחים שקשה למצוא במחוזותינו. אתם מוזמנים לעיין במדריך לבדי וילונות ולהגיע לאולמות התצוגה של פרימוורה כדי להתמוגג ממבחר הבדים היוקרתיים והווילונות המרהיבים ולהתאהב. מוכנים? בואו נצלול אל העולם הקסום והמופלא של הבדים.

 

האל"ף־בי"ת של בדי וילונות

הינה כמה בדי וילונות מובילים המשמשים בתעשיית וילונות האיכות:

  • כותנה – כותנה היא בד מבוקש לווילונות כיוון שהוא מצטיין ביופי ובעמידות, קל לנקות אותו, מחירו סביר מאוד, ויש לו מבחר עצום של דוגמאות וצבעים.
  • פשתן – פשתן הוא בד טבעי המוכר באווריריות הקלילה שלו ובמרקמו העדין. וילונות מבד פשתן מוסיפים לחדר תחושה של נינוחות ורוגע ונראים נפלא בחדרי שינה.
  • משי – משי הוא בד יוקרתי שמייצרים ממנו וילונות אלגנטיים ומרשימים. הוא קל, מבריק וטבעי ונראה נפלא בסלונים גדולים ומרשימים או בפינת אוכל מעוצבת.
  • פוליאסטר – פוליאסטר הוא בד סינתטי עמיד וקל לניקוי. וילונות מפוליאסטר מאופיינים במקשתת רחבה של צבעים וגוונים ובדוגמאות או הדפסים שקולעים לטעם של ילדים ומבוגרים כאחד. וילונות מפוליאסטר מושלמים לחדרי ילדים או לבתים שמאכלסים גם חיות מחמד. הם תורמים במיוחד למי שסובל מרגישות לאבק.
  • קטיפה – וילונות מבד קטיפה מוסיפים נופך של יוקרה וזוהר לכל חדר. יש להם מראה דרמטי ועיצוב קלסי. הם מתאימים במיוחד לסלונים גדולים ומשתלבים נפלא בכל סגנון עיצובי.
  • תחרה – תחרה היא בד נצחי, אהוב ועדין. לווילונות מתחרה יש מראה רומנטי ועדנה קלסית. הם מתאימים לחדרי שינה, תורמים לאווירה הרומנטית בחדר ההורים ומוסיפים אלגנטיות, עדינות ויופי בחדר האורחים.
  • בד שקוף – בדים שקופים כמו שיפון או וואל מתאימים לווילונות אווריריים ושקופים. הם מאפשרים לאור הטבעי לחדור לחדר ובד בבד שומרים על הפרטיות של בני הבית. וילונות מבדים שקופים מתאימים לחדרי סלון, לפינות אוכל וגם לחדרי שינה.

איך לטפל בבדים ולשמור על הווילונות?

הדרך הטובה ביותר לשמור על המראה היפה והעדין של הווילונות היא לנקות את הבדים לפי הוראות הניקוי ולעשות זאת מדי כמה חודשים. כך תטפלו בבדים השונים:

  • כותנה – וילונות מבד כותנה אפשר לכבס במכונת כביסה ולייבש במייבש. עם זאת, מומלץ לתלות אותם מייד לאחר הכיבוס ולייבשם בטבעיות. עדיף לכבס אותם בתוכנית כיבוס עדינה במים קרים עם חומר ניקוי עדין כדי למנוע את התכווצות הבד או דהייתו. כדי לנקות כתמים מהווילונות כדאי להשתמש בחומר מסיר כתמים לפני הכיבוס.
  • פשתן – אפשר לכבס וילונות מבד פשתן במכונת כביסה או לשלוח אותם לניקוי במכון לניקוי יבש. עדיף לכבס אותם בתוכנית כיבוס עדינה במים קרים עם חומר ניקוי עדין. ייבוש במייבש כביסה איננו מומלץ כיוון שהוא עלול לכווץ את הבד או לעוות אותו.
  • משי – משי הוא בד עדין שצריך לכבס ביד או לשלוח לניקוי במכון לניקוי יבש. אם אתם מכבסים את וילונות המשי שלכם ביד, השתמשו בחומר ניקוי עדין ובמים קרים. אין לסחוט את הבד כיוון שפעולת הסחיטה עלולה להזיק לסיבים. סחטו בעדינות את עודפי מים ותלו את הווילונות רטובים כדי שיתייבשו בטבעיות.
  • פוליאסטר – וילונות מבד פוליאסטר אפשר לכבס במכונת כביסה וגם לייבש במייבש כביסה. מומלץ להשתמש בתוכנית כיבוס עדינה במים קרים ובחומר ניקוי עדין. אל תשתמשו באקונומיקה או במרכך כביסה כיוון שהם עלולים להזיק לבד.
  • קטיפה – יש לנקות וילונות קטיפה בניקוי יבש כדי לא לפגוע בסיבים. אם הווילונות מוכתמים, נקו את הכתמים בעדינות במטלית רטובה ושלחו את הווילונות למכון ניקוי.
  • תחרה – יש לשטוף וילונות מבד ביד במים קרים ולכבס אותם ביד עם חומר ניקוי עדין. הימנעו מסחיטת הבד כדי לא לפגוע בסיבים העדינים. תלו את הווילונות הרטובים כדי שיתייבשו בטבעיות.
  • בד שקוף – אפשר לכבס וילונות מבדים שקופים במכונת כביסה בתוכנית כיבוס עדינה עם חומר ניקוי עדין. ייבוש במייבש כביסה איננו מומלץ כיוון שהוא עלול לכווץ את הבד או לעוות אותו.

 

איך תזהו בדים איכותיים?

לא פשוט לזהות בדים איכותיים, אך אפשר ללמוד איך לעשות את זה. בפרימוורה תוכלו לראות איך נראים וילונות מבדים משובחים ולהבין מה ההבדל בינם ובין וילונות שמיוצרים בייצור תעשייתי להמונים. הינה כמה קריטריונים המעידים על איכות הבד:

  • תכולת סיבים – בדים משובחים עשויים מסיבים טבעיים כמו משי, כותנה, פשתן או צמר. סיבים סינתטיים המרכיבים בדים כמו פוליאסטר או ניילון, אינם איכותיים כמו סיבים טבעיים, ויש להם מרקם פלסטי.
  • אריגה – רמת האריגה היא אינדיקציה טובה לאיכות הבד. בדים עדינים ניכרים באריגה אחידה ומהודקת ללא פערים שנראים לעין.
  • גימור – רמת הגימור של הבד היא אינדיקציה לאיכות. בדים בגימור עדין הם חלקים ועדינים ללא פגמים שנראים לעין.
  • משקל – בדים משובחים הם לרוב כבדים יותר מבדים באיכות נמוכה. משקל מעיד על אריגה צפופה ועל סיבים באיכות גבוהה.
  • אופי הווילון – וילונות מבדים משובחים הם רכים, גמישים וחלקים ואינם מתקמטים בקלות.
  • צבע – צבע הבד צריך להיות אחיד. אם הצבע נראה דהוי או לא אחיד, הוא ככל הנראה נצבע בצבעים לא איכותיים וללא הקפדה.
  • מרקם – לבדים איכותיים יש מרקם נעים. הם רכים, עדינים וחלקים למגע. בדים במרקם גס, מעידים על סיבים באיכות נמוכה או על רמת אריגה ירודה.

 

אם תבדקו כל אחד מהקריטריונים הללו בתהליך בחירת הווילונות, תוכלו לזהות בדים איכותיים ולקבל החלטה מושכלת. אם תעשו זאת יחד עם הצוות המקצועי של פרימוורה, לא תצטרכו לעבוד קשה, כי אנחנו עובדים קשה למענכם, למען השם הטוב שלנו ולמען איכות המותג.

תפריט נגישות

גלילה לראש העמוד
עדכון שעות פעילות בחנויות
חג פסח שמח מפרימוורה!